ဆန္ကြဲမုန႔္လႉ၍ ခ်က္ခ်င္း သူေဌးျဖစ္ရသူ

By / 1 month ago / Blog / No Comments
ဆန္ကြဲမုန႔္လႉ၍ ခ်က္ခ်င္း သူေဌးျဖစ္ရသူ

ဆန္ကြဲမုန႔္လႉ၍ ခ်က္ခ်င္း သူေဌးျဖစ္ရသူ

ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးသည္ ေဆာက္လုပ္ လႉဒါန္း အပ္ေသာ သာဝတၳိျပည္မြန္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ ေလ်ာင္း ထိုင္ ရပ္သြား ေလးပါး ဣရိယာ သာယာ႐ႊင္ေပ်ာ္ သီတင္း သုံးေနေတာ္ မူ စဥ္………

ထိုသာဝတၳိၿမိဳ႕တြင္း၌ ရံခါ တစ္ဦးသာလွ်င္ျဖစ္ေသာ အမ်ိဳးေကာင္းသားသည္ ဘုရား အမႉး ရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တို႔အား ယာဂု၊ ခဲဖြယ္တို႔ကို လႉဒါန္း၏။ ရံခါ ႏွစ္ဦး၊ ရံခါ သုံဦးစသည္ျဖင့္ လႉဒါန္းၾကကုန္၏။ ရံခါ ေလးငါးဦး၊ ရံခါ အသင္းအဖြဲ႕လိုက္၊ ရံခါ ၿမိဳ႕ သူ ၿမိဳ႕သား မ်ား အား လုံး ေပါင္းလ်က္ လႉဒါန္း ၾကကုန္၏။

ထိုအခ်ိန္တြင္ သာဝတၳိၿမိဳ႕ထဲ၌ မဟာဒုဂၢတမည္ေသာ လြန္စြာဆင္း ရဲရွာသည့္ အမ်ိဳးသား တစ္ ေယာက္ သည္လည္း ရွိ၏။ ထို အမ်ိဳး သားသည္ “အမ်ား သူငါတို႔ကား ဘုရား အမႉး ရွိေသာ သံဃာ ေတာ္ တို႔အား မြန္ ျမတ္လွစြာ ေသာ ယာဂု၊ ခဲဖြယ္တို႔ကို လႉဒါန္း ဆက္ကပ္ ၾကကုန္၏။

ငါသည္ကား အင္မတန္ဆင္းရဲလွသည္ျဖစ္၍ အမ်ားသူငါကဲ့သို႔ ယာဂုေတာ့ မလႉႏိုင္။ ခဲဖြယ္သာ လႉႏိုင္၏”ဟု ေတြးကား ဘုရားအမႉး ရွိေသာ သံဃာေတာ္တို႔အား ခဲဖြယ္လႉဖို႔ရန္ ဆုံး ျဖတ္ လိုက္ ေလသည္။ ထိုဆင္းရဲေသာ မဟာဒုဂၢတအမ်ိဳးသားသည္ သိမ္ေမြ႕စြာေသာ ဆန္ကြဲကို ေထာင္း ၍ ေရျဖင့္ဆြတ္လ်က္ မ႐ိုး႐ြက္ျဖင့္ထုပ္ကာ ျပာပူ၌ဖုတ္ၿပီး ဘုရား ရွင္အလာကို ေစာင့္ေနေလသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ႂကြလာေတာ္မူေသာအခါ “ခဲဖြယ္ကို ယူခဲ့ၾကကုန္ေလာ့”ဟု မိန႔္ေတာ္မူရာ တစ္ ပါး ေသာ သူတို႔ လႉအပ္ေသာ ခဲဖြယ္ကို အလႉခံေတာ္မမူဘဲ မဟာဒုဂၢတသည္ လႉအပ္ေသာ ခဲဖြယ္ ကို သာ အလႉခံေတာ္ မူေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ မဟာ ဒုဂၢတ လႉ အပ္ ေသာ ခဲဖြယ္ကို ယုတ္ ညံ့သည္ဟု သ ေဘာမထားဘဲ နတ္သုတ္ဓာကို ဘုဥ္းေပးရသကဲ့သို႔ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ဘုဥ္း ေပး ေတာ္မူ ေလသည္။

ထိုသို႔ မဟာဒုဂၢတ၏ ခဲဖြယ္ကို ဘုဥ္းေပးသည္ဟူေသာသတင္းသည္ သာဝတၳိၿမိဳ႕တြင္း၌ ဘုရင္၊ မူး မတ္၊ ပုေရာဟိတ္ကအစ တံခါးေစာင့္ အဆုံး ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေလရာ တိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္ ဘု ရား ရွင္ ကို ရွိခိုး၍ မဟာဒုဂၢတအထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ကာ “အခ်င္းဒုဂၢတ သင္၏ ကု သိုလ္ ေကာင္းမႈ အဖို႔ကို ေငြး ေၾကးပိုက္ဆံ ယူ၍ ငါတို႔အား မွ်ေဝပါေလာ့”ဟု ေျပာဆိုၾကေလသည္။

မဟာဒုဂၢတသည္လည္း “ဘုရားရွင္ထံ ေလွ်ာက္ပါ”ဟု ေျပာေလရာ ဘုရားရွင္က “ေငြး ေၾကး ယူ ၍ ျဖစ္ ေစ၊ မယူဘဲျဖစ္ေစ အ မွ်ေ ပးေဝ လိုက္ ပါေလာ့”ဟု မိန႔္ေတာ္မူလိုက္ရာ အခ်ိဳ႕မွာ တစ္ရာ၊ ႏွစ္ ရာ ေပး ၏။ အခ်ိဳ႕မွာ ထို႔ထက္ႏွစ္ဆ၊ သုံးဆတိုး၍ ေပးၾကေလရာ ထိုေနရာ တြင္ပင္ မဟာဒုဂၢတအထံ၌ ေ႐ႊကိုးကုေဋတို႔တိုင္တိုင္ ရရွိခဲ့ေလသည္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေရာက္ လာ ၾကေသာ ပရိသတ္ အေပါင္းအား အႏုေမာဒနာ တရားေဟာ ၾကား ေတာ္မူ ၿပီး၍ ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ႂကြေတာ္မူကာ ဘုရားရွင္တို႔၏ ဩဝါဒစကား ခ်ီးျမႇင့္ ေတာ္ မူ ေလသည္။ မင္းသည္လည္း ညခ်မ္းကာလ၌ မဟာဒုဂၢတကိုေခၚ၍ သူေဌး ရာထူးေပးေလသည္။ တ ရား သဘင္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ ရဟန္းတို႔သည္ ငါတို႔၏ ဘုရားရွင္သည္ မဟာဒုဂၢတ၏ ခဲဖြယ္ကို ယုတ္ညံ့သည္ဟူ၍ ေတြးေတာ္မမူဘဲ အၿမိဳက္သုဓာဘုတ္ကဲ့သို႔ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူေၾကာင္း…

ထိုသတင္းမွာ သဝတၳိၿမိဳ႕အတြင္း တမုဟုတ္ခ်င္း ပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေၾကာင္း၊ မဟာဒုဂၢတမွာ ေ႐ႊကိုး ကုေဋ တို႔တိုင္တိုင္ ရရွိၿပီးေနာက္ ညခ်မ္း ေရာက္ေသာအခါ မင္းႀကီးက သူေဌး ရာထူး ေပးအပ္ လိုက္ ေၾကာင္း ေျပာဆို ေနၾကစဥ္ တရား သဘင္သို႔ ဘုရားရွင္ ေရာက္ ေတာ္ မူ လာရာ “ယခု ငါ ဘုရား လာေသာ အခ်ိန္ ၌ သင္ ခ်စ္သားတို႔ အဘယ္မည္ေသာစကားကို ေျပာဆိုေနၾကသနည္း”ဟု ေမး ေတာ္ မူ ရာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက အလုံးစုံ ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။

ထိုအခါတြင္ ဘုရားရွင္က “ခ်စ္သားရဟန္းတို႔၊ မဟာဒုဂၢတသည္ ယခုဘဝ၌သာ ငါဘုရားကို မွီ၍ ဆင္းရဲမွလြတ္ေျမာက္ကာ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာ သြားသည္မဟုတ္ေသး။ အတိတ္ ဘဝ တစ္ခု တုန္း က လည္း ငါ ဘုရားကို မွီ၍ ႀကီးပြားခ်မ္းသာခဲ့ဖူးေပၿပီ”ဟု မိန႔္ေတာ္မူၿပီး မဟာဒုဂၢတ၏ အ တိတ္ ဘ ဝ ဇာတ္ ေၾကာင္း ကို ေဟာ ေတာ္ မူ ေလ သည္။

ေရွးအခါက ဗာရာဏသီျပည္ဝယ္ ျဗဟၼဒတ္မင္းႀကီးမင္းျပဳစဥ္ ဘုရားအေလာင္းသည္ တစ္ခုေသာ အရပ္၌ ရွိေသာ ၾကက္ဆူပင္၌ ၾကက္ ဆူပင္ ေစာင့္နတ္ျဖစ္ေလသည္။ ထိုဗာရာဏသီျပည္ရွိ လူတို႔ သည္ နတ္တို႔ကို ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ၾကရကား တစ္ခုေသာ ပြဲလမ္း သဘင္ ေရာက္ ေသာ္ လူအေပါင္း တို႔သည္ မိမိတို႔ကိုးကြယ္ေသာ နတ္တို႔အထံသို႔ ပန္း၊ နံ႔သာ၊ ခဲဖြယ္၊ ေဘာဇဥ္မ်ားယူေဆာင္လ်က္ သြားၾကကုန္ ၏။

ထိုအျခင္းအရာကိုျမင္ေသာ တစ္ေယာက္ေသာ ဆင္းရဲသားသည္လည္း “ငါလည္း အျခား သူမ်ား ကဲ့သို႔ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္လို၏။ အျခား သူမ်ား ကဲ့သို႔ ငါ၌ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားမျပည့္စုံရကား ဖြယ္ ဖြယ္ ရာရာ ေတာ့ မလႉႏိူင္ေပ”ဟုေတြးကာ ၾကက္ဆူပင္တစ္ပင္ကို ရွင္းကာ ထို ၾကက္ဆူပင္ေစာင့္နတ္အား ဆန္ကြဲျဖင့္ျပဳလုပ္ထားေသာ ခဲဖြယ္ႏွင့္ ေရတစ္မႈတ္တို႔ကို ပူေဇာ္ပသေလသည္။

ထိုသို႔ ပူေဇာ္ၿပီး ေနာက္ “နတ္တို႔္မည္သည္ကား နတ္သုဒၶါတို႔ကိုသာ သုံးေဆာင္၏။ ငါ၏ ယုတ္ ညံ့ လွ စြာေသာ ဆန္ကြဲခဲဖြယ္ကို သုံး ေဆာင္ လိမ့္မည္မဟုတ္ေခ်။ ငါသည္ပင္ စားလိုက္ ပါ ေတာ့ မည္” ဟု ေတြးကာ ကပ္ၿပီးေသာ ခဲဖြယ္တို႔ကို ျပန္ယူၿပီး စားရန္ ဟန္ျပင္ လိုက္ေလသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ၾကက္ ဆူပင္ေစာင့္ ဘုရား ေလာင္း နတ္မင္းသည္ ကိုယ္ထင္ျပကာ “အို လူသား၊ သင္သည္ အကယ္၍ ခ်မ္းသာေသာပုဂၢိဳလ္ျဖစ္လတံ့။

ငါသည္ သင္၏ ခဲဖြယ္ကို အဘယ့္ေၾကာင့္ သုံးေဆာင္ရပါအံ့နည္း။ ယခုအခါ၌ သင္သည္ကား ဆင္းရဲ လွစြာ၏။ ငါသည္ သင္၏ ခဲဖြယ္ တို႔ကို သုံးေဆာင္ေပမည္။ ငါ၏အဖို႔ကို ငါ့ကိုသာလွ်င္ ေပးသင့္၏”ဟု ေျပာကာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေလသည္။

ဆင္းရဲသားသည္ ဘုရားေလာင္းၾကက္ဆူပင္ေစာင့္နတ္မင္း၏စကားကို ၾကားရၿပီးေနာက္ လြန္စြာ ႏွစ္သက္ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းျဖစ္ ေလ ရကား ခဲဖြယ္ႏွင့္ ေရတစ္မႈတ္တို႔ကို ႐ို႐ိုေသေသ လႉ ဒါန္း ေလ သည္။ ၾကက္ ဆူပင္ ေစာင့္နတ္ သည္ ထိုခဲဖြယ္မွ ဩဇာဓာတ္ကိုသာ သုံးေဆာင္ၿပီး “အိုလူသား၊ သင္ သည္ အဘယ္ ေၾကာင့္ ငါ့အား ေပးလႉပူေဇာ္ရသနည္း” ဟုေမးရာ “ကြၽႏု္ပ္သည္ကား လြန္စြာ ဆင္းရဲ လွပါ၏။

သင္နတ္မင္းကို လႉရျခင္းေၾကာင့္ ဆင္းရဲမွကင္းကြာ၍ ခ်မ္းသာျခင္းသို႔ ေရာက္လိုေသာေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ေပးလႉ ပူေဇာ္ ရျခင္းျဖစ္ ပါသည္” ဟု ျပန္ေျပာေလသည္။ နတ္မင္းကလည္း “သင္သည္ သူတစ္ပါး၏ေက်းဇူးကို အထူးသိတတ္လွေသာ ငါ၏အထံ၌ ကု သိုလ္ ေကာင္း မႈမ်ားကို ျပဳခဲ့ေသာ ေၾကာင့္ သင့္အား ေက်းဇူးျပန္၍ ဆပ္ပါမည္။ ငါေနေသာ ၾကက္ဆူပင္အရင္း၍ ႏႈတ္ခမ္း ခ်င္းထိစပ္ လ်က္ ပတ္ပတ္လည္၌ တည္ေနေသာ ေ႐ႊအိုးေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေပ၏။

မင္းႀကီးအား အသိေပးၿပီး ထိုေ႐ႊအိုးတို႔ကို လာေရာက္ တူးေဖာ္ပါေစေလာ့”ဟု ေျပာဆိုေလသည္။ ၾကက္ဆူပင္ေစာင့္နတ္ မင္းေျပာ သည့္ အတိုင္း ျပဳလုပ္ေလရာ မ်ားျပားလွစြာေသာ ေ႐ႊအိုးတို႔ကို ေတြ႕ ရွိ ရေလသည္။ ၎တို႔ကို မင္းရင္ျပင္သို႔ လွည္းတို႔ျဖင့္ သယ္ေဆာင္ၿပီး မင္းႀကီးအား ဆက္သရာ ထို ဆင္းရဲသား သည္ တစ္ေန႔အတြင္းမွာပင္ ဗာရာဏသီၿမိဳ႕၏ သူေဌးရာထူးကို ရရွိေလသည္။

သုံးသပ္ခ်က္

ဤဇာတ္ေတာ္၌ ဒါန၏အက်ိဳးတရားကား မည္မွ် ႀကီးမားပုံကို ခေရေစ့ တြင္းက် သိရွိႏိုင္ေပသည္။ ေပးလႉသူ၏ သဒၶါတရားႏွင့္ ေပးလႉအပ္ မည့္ ပစၥည္းဝတၳဳတို႔ မြန္ျမတ္သန႔္ရွင္းေနလွ်င္ အလႉခံပုဂၢိဳလ္မွာ ၾကက္ဆူပင္ေစာင့္နတ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း လြန္စြာ အက်ိဳးမ်ား ပုံကို မွတ္ သားဖြယ္ရာ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ ေပ သည္။

ကံတရားဟူသည္ အတိတ္ဘဝက ျပဳလုပ္ဆည္းပူးခဲ့ေသာ ကံႏွင့္ ယခုပစၥဳပၸန္ဘဝ၌ ျပဳလုပ္ ဆည္းပူး အပ္ေသာ ကံဟူ၍ ႏွစ္ မ်ိဳးႏွစ္ စားရွိေပရာ အတိတ္ကုသိုလ္ကံတို႔၏ အက်ိဳးေပးခြင့္ ႀကဳံႏိုင္ေစဖို႔ ရန္လက္ ရွိ ပစၥဳပၸန္ကံတို႔ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ေပးရေလသည္။ အတိတ္ ကုသိုလ္ကံ မ်ား မည္မွ်ပင္ ရွိေသာ္ လည္း ပစၥဳပၸန္ကံတို႔ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ေပးျခင္းမရွိလွ်င္ အတိတ္ကုသိုလ္ကံတို႔ အက်ိဳးေပးခြင့္ ရလိမ့္မည္ မဟုတ္ ေပ။

ကံတရားတို႔၏ အက်ိဳးေပးဆန္းၾကယ္ပုံကား မ်ားစြာ အံ့ဩစရာေကာင္းလွေပသည္။ အခ်ိဳ႕သူမ်ားမွာ အတိတ္ကံမရွိသည့္အတြက္ ပစၥဳပၸန္ကံမ်ား မည္မွ်ပင္ျပဳလုပ္ပါေသာ္လည္း ကံအက်ိဳးေပးခြင့္ မႀကဳံ ေသးလွ်င္၊ အကုသိုလ္ကံမ်ား အက်ိဳးေပးခြင့္ ႀကဳံေနလွ်င္ ကုသိုလ္ကံမ်ားက ေခတၱခဏ ေစာင့္ ဆိုင္း ေနရေလ့ ရွိသည္ကို ဤ ဝတၳဳ၌ ေတြ႕ ျမင္ ႏိုင္ ေပသည္။

ထို႔အျပင္ ကတညဳတ ကတေဝဒီပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေသာ သူတစ္ပါး၏ ေက်းဇူးကို သိတတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ႏွင့္ ခင္မင္ေပါင္းသင္း မိတ္ေဆြျဖစ္ရလွ်င္လည္း မိမိအတြက္ ေကာင္းက်ိဳးမ်ား ျဖစ္ထြန္းႏိုင္ပုံကို သိရွိ ရ ေပသည္။

မင္းေကာင္းမင္းျမတ္တို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း ေနရပါလွ်င္ လူ တစ္ ေယာက္၏ ရသင့္ရထိုက္ေသာ အခြင့္အေရးမ်ား အျပည့္အဝရႏိုင္ပုံကိုလည္း ဤဝတၳဳလာ သူဆင္းရဲက ေ႐ႊအိုး မ်ားေတြ႕၍ မင္းကိုေျပာရာ မင္းက သူေဌးရာထူးေပးအပ္ပုံကို ေထာက္ဆလွ်င္ သိႏိုင္ေပသည္။

ေမာင္ေခမိန္(မေကြး)

zc

The author didn't add any Information to his profile yet.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked. *